My Present for a Good Friend: a Cake

IMG_5042.JPG
Întodeauna am urât cadourile din complezență – sau sa nu folosesc cuvântul ură, pentru ca e un sentiment de antipatie intensa ( e, nici chiar asa). Nu am fost niciodata de acord cu cadourile din complezență – parcă suna mai bine – și am încercat întotdeauna sa vin in întâmpinarea gusturilor, adica sa încerc sa-i vad persoanei căreia ii fac un cadou, zâmbetul ala pe care il am si eu cand ma nimerești sau nu ☺️.
Pai daca toți trăim acest sentiment, oare de ce facem la fel? Hai sa fug repede la mall ca sa scap de grija asta. Nu!
Am fost foarte fericita că Secret Santa mi-a facut cadou un set de ustensile de bucatarie, am apreciat mult de tot gestul acestui necunoscut, căruia ii multumesc aici 😊.
Pe lânga Mac si Victoria Secrets, prietena mea este fana prajiturilor mele. Deci anul acesta nu trebuia să-i lipsească acest cadou ( asta dupa ce mi a reprosat ca nu i-am facut niciodata o prajitura :)))).
Nu stiam ce sa i fac, dar am vrut neaparat sa fie ceva ce nu mai făcusem inainte si deși suna putin riscant, m-am hotărât cu 4 ore inainte sa fac aceasta prajitura:
Am fugit la Lidl unde am gasit tot ce aveam nevoie ( stiam ca acolo au lichiorul de oua)
Pentru blat:
170 g unt
90 g zahar brun ( sau alb )
un praf de sare
2 albusuri de ou ( galbenusurile le păstrăm pentru crema)
300 g faina de grâu
20 g pudra de cacao neagra
30 g fulgi de migdale

IMG_5043.PNG

Se amesteca cu mixerul untul cu zaharul si praful de sare, se adauga albusurile si celelalte ingrediente. Se face un aluat care se lasa la frigider o jumătate de ora. Dupa ce a stat la rece, se pune intr-o tava de copt rotundă, tapetată cu foaie de copt. Se ridica aluatul pe marginea tavii, aproximativ cu 2 cm. Se lasa la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 10 minute.

Restul aluatului, aproximativ 200 g, se coace in aceleași conditii la cuptor, dupa care se zdrobeste ( va fi nevoie de acesta la sfârșit )

IMG_5047.JPG
Crema:
400 ml lapte
75 g zahar
un praf de sare
cele 3 galbenusuri ramase
1 pachet de budinca de vanilie
200 ml lichior de oua

IMG_5048.JPG

IMG_4226.JPG

IMG_4233.JPG
Praful de budinca si galbenusurile se amesteca cu putin lapte. Restul laptelui, zaharul, praful de sare se pun la fiert, se adauga amestecul de praf de budinca si oua si se lasa la foc mic pana dă in clocot.
Se ia de pe foc si se adauga lichiorul de oua.
Crema se pune peste blatul, care intre timp s-a racit. Peste crema se adauga aluatul, pe care il maruntisem deja.
Partea finala, capacul:
60 g zahar
30 g miere
60 g unt
60 ml frișcă lichida
100 g fulgi de migdale
Se pun toate la fiert, aproximativ 3-4 minute, in afara de fulgii de migdale, care se adauga la final.
Acest amestec se pune peste crema si aluatul maruntit.

IMG_5049.JPG

IMG_4249.JPG

IMG_4234.JPG
Se lasa la cuptor, de preferat caldura sa vina doar de sus, ca sa se rumeneasca migdalele, aproximativ 20 de minute.

IMG_5044-0.JPG

IMG_5050-0.JPG

Leave a Reply

