Everything seems impossible until it is done

Cred ca slabitul e o provocare. Cred ca slabitul este ceva greu de suportat. Cred ca e mai bine sa păstrezi un echilibru. Cred ca e mai bine sa realizezi ca nu e ok +10, +20kg…nu stiu cum e sa nu deții controlul propriului organism.
Niciodata nu va fi la fel, daca ajungi sa realizezi ca acele X+ kg trebuie date jos urgent. Începe o lupta, care cu siguranta nu e simpla…
Si cred ca cea mai grea parte este echilibrul alimentar dupa atingerea greutatii ideale.
Prin urmare, un stil de viata de care sa te bucuri, cu siguranta, fara sa trăiești cu obsesia si numaratul caloriilor, este, clar, intr-o lume perfecta, idealul.

Slăbește, dar inainte de asta trebuie sa stii cum functioneaza si de ce unii nu reușesc sa-si atingă scopul sau chiar reușesc, dar dupa câteva luni începe cosmarul efectului Jo-Jo. E bine sa stii in mare, sa faci diferenta intre a manca sanatos, a slabi si roul alimentatiei la nivel fizic, psihic si sufletesc.

Pe noi ne ingrasa, clar, grasimile. Din cauza ca sunt de mai multe feluri, saturat, nesaturat, trans, omega 3, poti deveni confuz. Grăsimile pot fi impartite in saturate ( unt, si in general grăsimile din carne si produse lactate), nesaturate, poli si mono ( majoritatea uleiurilor din plante, avocado, peste gras, nuci, seminte de in) si trans ( mancare procesată, semipreparate, prajituri, biscuiți, margarina, tot ce prajesti in ulei, al caror consum,teoretic, nu ar trebui sa depaseasca 2g pe zi, iar daca e posibil, deloc).

Slăbește cu grăsimi de calitate. Uleiul se floarea soarelui trebuie sa aiba miros de seminte de de floarea soarelui, cel de susan de seminte de susan, cel de cocos…miros de nuca de cocos, etc.
Doar un ulei presat la rece si neincalzit ii da organismului vitalitate si il sprijină. Grasimile au calorii, dar daca le alegi pe cele care trebuie si in combinație cu o alimentatie corecta te ajuta sa slabesti. Organismului ii e mai usor sa asimileze nutrienti si sa formeze celule noi, sănătoase.

Grăsimile din produsele ambalate, chipsuri, cartofi prajiti, dulciuri, biscuiți, conserve, ascund grăsimi care dăunează celulelor, formează niste radicali liberi care le provoacă un stres oxidativ extrem. ( producerea de radicali liberi si implicit, la initierea unor reactii de oxidare, in urma carora sunt agresate membranele si organitele celulare).
Aceste grăsimi inhiba hormonii tiroidieni, responsabili cu un metabolism activ, prin urmare nu poti sa slabesti, deoarece devin inactivi.

Hormonii tiroidieni au functii esentiale, printre care arderea caloriilor. Ei sunt cei care ne dau o stare de energie si pofta de viata.
Alegeți pentru preparatele reci ulei de masline, ulei din seminte de in sau de canepa. Aceste uleiuri ajuta in procesul de slabire.
Iar pentru prăjit, neaparat ulei de cocos. ( pentru cei care nu pot sa renunțe la acest obiceiul de a praji mâncarea). Foloseste ulei de cocos pentru orice fel preparat termic.
Uleiul se cocos ne furnizeaza energie si, deși conține grasime, aceasta nu e stocata. Este tratat ca si un carbohidrat, dar fara efecte secundare.
Acesta nu provoacă fluctuatii la nivel de zahar din sânge si nu provoacă pofta nebuna se mancare, asa cum o fac carbohidratii “rai”

Pe scurt, carbohidratii se gasesc in fructe si legume, fainoase (paste, cereale, etc.) si evident tentatia zilei, zaharul. Cu alte cuvinte acesti nutrienti sunt diferiti si iti afecteaza organismul in doua feluri: modifica nivelul de zahar din sange si au continut nutritional valoros (adica vitamine, minerale, fibre) pe langa sursa imediata de energie. Fara confuzii! Cei rai au “cod de bara” iar cei buni se gasesc in fructe si legume.  In cazul in care esti foarte activ, aportul de carbohidrati trebuie sa fie mai ridicat. Daca stai toata ziua si mananci aceeasi cantitate de carbohidrati, acestia se vor depune sub forma de grasime iar stomacul va incepe sa se mareasca. Incet, incet…..Calculeaza ti aportul de carbohidrati in functie de activitatea pe care urmeaza sa o desfasori. Daca stai la birou si rontai covrigi “dietetici” …don’t be sad if your jeans become skinny 😉

Slăbirea este …zero zahar si zero faina alba! Acestea au 0 nutrienți, multe calorii si inhiba starea de saturație, ai tot manca, si ….tot aud: sunt stresata si mananc. Nu, nu esti stresata. Il stresează zaharul si faina alba pe organism.
Varianta corecta: faina integrala. Cat se poate, ocoliti grâul, dar consumati alac, cereale fara gluten sau cele pe baza de orez, quinoa, amarant, castane, porumb, canepa, hrisca, mei.
In loc de zahar folosiți cantitati mici de miere. Sau stevie, sirop de agave sau arțar.
O varianta ideala pentru iubitorii de paste ar fi faina de Konjac. Nu conține gluten, compozitia principala fiind fibra de glucomanan care absoarbe apa si elimina senzatia de foame.
Produsele procesate, biscuiți, chipsuri, cereale si müsli, comerciale, dulciurile si produsele de patiserie contin grăsimi trans, prea multă sare si GLUTAMAT. Acesta este un potentiator de aroma, blochează procesul de slabire, da gust bun produselor, le condimentează. Se mai numește si mononatriumglutamat sau simplu, condiment. El e ca un drog, te face sa mananci mai mult decat vrei.

La micul dejun consumati din cand in cand smoothie, deoarece nutrienții sunt absorbiti imediat de organism si încorporați in celule.

Consumati seminte de chia. Sunt extraordinar de sănătoase. Oferă fibre, calciu si omega 3.

Pauzele lungi intre mese mai mari contribuie, cel mai probabil, la pierderea in greutate decat mai mesele mici si dese. Perioada de repaus alimentar reglează greutatea. Ideal ar fi ca prima masa principala sa fie la 11:00, de ex, si a doua la 16:00, iar a treia sa nu mai existe. ( aici nu vorbesc de gustări).

In concluzie: începe sa te debarasezi de zahar, faina alba si produse pe baza de grau. Le înlocuiești cu grăsimi bune si cu cele pe baza de faina integrala.
Iti reinnoiesti stocul cu: stevie, fructe uscate, miere, cereale integrale, quinoa, mei, amaranth, orez sălbatic., orez negru, rosu sau chiar basmati.
Linte, couscous, cashew, migdale, nuci, alune, seminte de in, de mac, dovleac, susan.
Eviti tot ce e procesat.
Cumperi fructe si legume, din care poti sa ti faci smoothie.
Carof dulce, fructe de padure, portocale, lămâi, etc. ( legume si fructe congelate sunt ok. Nu compot sau conserve).
Iei probiotice de calitate pentru reglarea florei intestinale.
Bei apa si ceai din plante, fara zahar.
Testezi daca poti sa faci pauze lungi intre mesele principale.

Oua, branza de calitate, carne de curcan, vita. Cat mai rar.

Peste. Cat mai des.

Lapte de migdale, soia, alune.

Orz in loc de cafea.

Toate astea intr o lume perfecta.

In lumea in care trăim, cat se poate se des. Si mult sport. (ma chinui si eu cu asta, inca nu am descoperit placerea in durere )

Ciocolata: neagra ( ma ambitionez si aici….dar se poate)

Stiu ca e dificil sa urmezi niste regului stricte, in conditiile in care traim intr -un ritm alert, dar nu imposibil. Starea noastra de spirit depinde de ceea ce consumam.

Pentru combinarea celor sus mentionate, urmariti-mi postările.

Stay young and beautiful.

Love,
Anamaria

P.S. Pentru Inge, care m a provocat 😊

  
  
  
  
  

image

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s